Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΜΕΡΑΣ.

Σάββατο πρωί φτάνω στο σπίτι του Μίκη. Με περιμένει στο γνωστό γραφείο. Θυμάμαι την '' εισβολή '' που είχα κάνει στο ίδιο γραφείο μερικούς μήνες πρίν, τον Αύγουστο του 2011, όταν του μετέφερα τις φωνές απόγνωσης των κατοίκων του Καστελορίζου, τις σοβαρές καταγγελίες που αφορούσαν τον δήμαρχο ο οποίος με απαράδεκτες ενέργειες εξωθούσε πολλούς κατοίκους να φύγουν από το νησί. Προσπαθούσα για μέρες να κλείσω ραντεβού με τον Μίκη χωρίς καμία επιτυχία. Έτσι ένα μεσημέρι πήρα την απόφαση και μετά την δουλειά πήγα στο σπίτι του απρόσκλητος! Επιφανούς 1! Χτύπησα το κουδούνι, μου άνοιξε μία κυρία και πρίν προλάβει να μου πεί οτιδήποτε την ρώτησα εάν είναι ο Μίκης μέσα. Μου απάντησε καταφατικά, της είπα πως είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να τον δώ αμέσως. Χωρίς άλλες κουβέντες με οδήγησε στο γραφείο του. Δεν θα ξεχάσω το έκπληκτο βλέμμα του Μίκη όταν με είδε να εισβάλλω απρόσκλητος! 
''Είμαι ο Βήχας και θέλω να μιλήσουμε για το Καστελόριζο'' του είπα χωρίς να χάσω χρόνο. Εκείνος ήταν με τον Νότη Μαριά και ετοίμαζαν την ομιλία του στην Βέροια. Μόλις του το είπα λέει ο Μίκης στον Μαριά: << η Βέροια μπορεί να περιμένει, προηγείται το Καστελόριζο >> και κλείνει τον φάκελο που είχε μπροστά του και συζητήσαμε για πολύ ώρα για το Καστελόριζο.
Αυτή τη φορά δεν μπήκα απρόσκλητος ως εισβολέας! 
Είχα έρθει για να εξετάσω την κατάσταση της υγείας του Μίκη, εάν του επέτρεπε να κατέβει την επομένη στο Σύνταγμα και να σχεδιάσουμε όλο το πλάνο της επόμενης μεγάλης μέρας. Μόλις τελείωσα την εξέταση και καθήσαμε στο γραφείο του με ρωτάει με κείνο το χαμόγελο του αιώνιου παιδιού:
 << ετοιμοθάνατος; >>
<< ετοιμοπόλεμος! >> του απαντώ και τα μάτια του άστραψαν με μιας.
Έμεινα περίπου επτά ώρες! Επτά ώρες που δεν θα τις ξεχάσω ποτέ στην ζωή μου! Κάποια στιγμή του λέω πως αύριο θα είναι επικίνδυνα και πως είναι πολύ πιθανό να ρίξουν χημικά τα Ματ. Και τότε με κοιτάει και μου λέει:
 << είναι πολύ πιθανό αλλά  δεν με ενδιαφέρει ακόμη και εάν με σκοτώσουν αύριο. Πιστεύω πως νεκρός θα προσφέρω πιό πολλά στην χώρα απ' ότι ζωντανός. >>
Και συνεχίζει:
<< φαντάζεσαι να με σκοτώσουν αύριο; Θα ξεσηκωθεί όλη η Ευρώπη, όλος ο κόσμος! Γι αυτό σου λέω, νεκρός θα προσφέρω πιό πολλά. >>
Όση ώρα μιλούσε τον έβλεπα, ήταν δίπλα μου, αλλά ένιωθα πως ήταν κάπου αλλού, πατούσε στην γή αλλά εγώ τον ένιωθα να πετάει πάνω απο την γή. Ενστικτωδώς άρχισα να τον βιντεοσκοπώ με το κινητό μου. Ήθελα να καταγράψω και κάπου αλλού πέραν της μνήμης μου αυτό που ζούσα εκείνη την στιγμή! Και κατέγραψα την περίφημη φράση του. 
<< εάν αποφάσιζε η Σπίθα ή ο Σύριζα πως αύριο έπρεπε να θυσιαστώ ευχαρίστως θα θυσιαζόμουν! >>
Κάποια στιγμή μπαίνει στο γραφείο η γυναίκα του η Μυρτώ ανήσυχη. << τι έμαθα Μίκη θα κατέβεις αύριο στο Σύνταγμα, είναι αλήθεια; >> 
<< τι λές Μυρτώ μου, είσαι καλά, είμαι εγώ για διαδήλωση; >>
<< είπα και γώ! >> είπε εκείνη και έφυγε καθησυχασμένη από το δωμάτιο.
Το σχέδιο στο οποίο καταλήξαμε για την επόμενη μέρα έχει ως εξής: εγώ με τον ιατρικό μου σάκο θα τους περιμένω μπροστά στην Βουλή. Ο Μίκης θα ξεκινήσει με το αυτοκίνητο και στην διαδρομή θα πάρει και τον Γλέζο και με τους δύο θα συναντηθούμε μπροστά στην Βουλή. Εκεί θα κατέβει και ο Τσίπρας και όλοι μαζί θα μπούμε στην Κοινοβούλιο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου